سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر ترکیب رنگی در طراحی لباس

یکی از مهم ترین بخش های یک طراحی لباس انتخاب رنگ است. اهمیت رنگ در طراحی لباس بسیار بالا است و یکی از بخش های مهم در این بخش منظور می شود. رنگ بازتابی از نور است که به شکل های متفاوت ایجاد می شود.

رنگ ها با مشخصه رنگ های گرم و سرد شناخته می شود و یکی از اصول طراحی برای لباس های فصول مختلف استفاده از این مشخصه است به شکلی که در طراحی لباس های فصول سرد باید از رنگ های گرم استفاده کرد و در طراحی لباس های فصول گرم از رنگ های سرد بهره برد.

ترکیب رنگی به کار برده شده در طراحی لباس بسیار مهم است و طراح لباس باید درک درستی از این بخش و ایجاد هارمونی درست در انتخاب رنگ های لباس های متنوع داشته باشد.

طراحی لباس شکلی از هنر است بنابراین شما به عنوان یک طراح باید دارای شخصیتی خلاق و هنری باشید. همچنین باید مهارت کافی را در نقاشی دارا بوده تا بتوانید ایده های ذهنی خود را بخوبی روی کاغذ پیاده کنید. نیازی نیست یک هنرمند زبده باشید، ولی باید مهارت خاصی در ترکیب رنگ ها، تن و سایه ها داشته باشید.

همچنین باید قادر به کار با پارچه و استفاده از منسوجات به شیوه ای خلاق و اصیل باشید. اولین چیزی که در این حرفه اهمیت ویژه ای دارد، قدرت تخیل است. شما باید توان این را داشته باشید که طرح خود را به صورت سه بعدی در ذهنتان مجسم کرده و از همه نظر آن را بررسی کند.

طراحان لباس بیش از دیگر افراد باید روی ایده پردازی تمرکز داشته و با فکر قوی و بهتر بتوانند به این عمل بپردازند. ایده گیری با تمرکز و دید خوب به اطراف ایجاد می شود.

برای تبدیل شدن به یک طراح لباس دوره های مدرسه مد مهسا زارع را دنبال کنید . دوره ها شامل :    آموزش طراحی لباس با جدیدترین متد ها ،   دوره طراحی لباس، آموزش الگو و دوخت،طراحی پارچه و لباس و ... جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مهسا زارع مراجعه کنید.