سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجزای تشکیل دهنده «درب اتوماتیک شیشهای» چیست ؟

درب های اتوماتیک طراحی شده‌اند تا باعث افزایش راحتی، آسایش و امنیت مصرف کنندگان شود. این درها در اماکن عمومی و خصوصی بکار گرفته می‌شوند و تقریبا عضو جدا نشدنی از زندگی امروز هستند. درب اتوماتیک به عنوان درب حیاط، ورودی آپارتمان ها، مراکز خرید و فروشگاهی در همه جا به چشم می‌خورند. شما با نصب درب اتوماتیک شیشه‌ای تنها با فشار دادن یک ریموت کنترل از فاصله معین می‌توانید درب ورودی را باز کنید و یا سنسورهای حرکتی بکار ببرید که هنگام عبور و مرور به صورت خودکار درب ورودی باز و بسته شوند.

 

شرکت آلوم فرم مجموعه ای است فنی که با متخصصینی حرفه ای و با وجود فناوری هایی پیشرفته تلاش می کند محصولاتی با کیفیت بالا و خدماتی عالی و با قیمتی مناسب برای مصرف کنندگان درب اتوماتیک شیشه ای فراهم کند. فعالیت تخصصى آلوم فرم در زمینه ی درب اتوماتیک باعث تمرکز بیشتر این مجموعه بر روى کیفیت محصولات و خدمات جهت ایجاد رفاه براى مشتریان شده است. برای اطلاعات بیشتر و قیمت درب اتوماتیک شیشه ای با کارشناسان آلوم فرم در ارتباط باشید

 

درب اتوماتیک شیشه‌ای در انواع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند از جمله : درب اتوماتیک کشویی , درب اتوماتیک تلسکوپی, درب اتوماتیک شیشه‌ای منحنی یا قوسی, درب اتوماتیک تاشو, درب اتوماتیک شیشه‌ای دوار

درب اتوماتیک همانطور که از نامش پیداست به صورت خودکار عمل می‌کند که با سیستمی از مکانیسم های مختلف طراحی می‌شوند و از نوع الکترومکانیکی هستند. قسمت های اصلی این درب اتوماتیک عبارتند از موتور الکتریکی، گیربکس، برد الکترونیکی، سنسورهای مادون قرمز، ریموت کنترل و کلیدهای کنترل دستی، چرخ دنده و البته شیشه که جزء جدانشدنی درب های اتوماتیک شیشه‌ای است.

موتور الکتریکی: معمولا برای درب اتوماتیک از موتورهای تکفاز استفاده می‌شود. موتورها قابلیت تغییر جهت دادن را دارا هستند در حالت تکفار دو سیم پیچ مشابه وجود دارد که تنها می‌توان با سری کردن آنها با یک خازن جهت حرکت موتور را به صورت چپگرد و راستگرد جا به جا کرد. بیشتر مواقع 4 سیم از موتور خارج می‌شود که یک سیم به زمین، دو سیم به خازن وصل شده و آخری بصورت مشترک استفاده می‌شود. تمامی سیمها در انتها به ترمینال های مدار الکترونیکی وصل می‌شوند. تنها در درب اتوماتیک دو لنگه از دو موتور استفاده می‌شود و در باقی حالت ها از یک موتور استفاده می‌شود.

برد الکترونیکی: این قطعه برای کنترل و تنظیم زمان باز و بسته شدن آن بکار می‌رود. محل قرارگیری این قطعه در سیستم های مختلف متفاوت است. در درب های اتوماتیک لولایی برد الکترونیکی در یک تابلو در کنار درب و در دربهای ریلی روی دستگاه نصب می‌شود.

سنسورهای مادون قرمز: این سنسورها به چشمی معروف هستند که داری دو حالت فرستنده و گیرنده هستند. سنسورهای این درب ها یا به صورت مادون قرمز پسیو هستند یا مایکرویو. هنگامی که فردی عبور می‌کند توسط سنسورها دستور به برد الکترونیکی سیگنال ارسال می‌شود و درب باز و بسته می‌شود.

کلیدهای کنترل دستی: این کلیدها در مواقع اضطراری برای باز و بسته کردن در به صورت دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند که باید در مکانی امن و در دسترس قرار بگیرند.

ریموت کنترل: برای کنترل درب اتوماتیک از راه دور از ریموت کنترل استفاده می‌شود. ریموت کنترل یک فرستنده رادیویی کوچک است که دارای دو کلید برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک است.