سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یکی از مهم ترین ابزار بخش هنری داشتن ایده چیست؟

طراحی در  دوره طراحی لباس   شکلی از هنر است که به ساخت لباس ودیگر شاخه های مرتبط به آن اختصاص دارد. ، یکی از مهم ترین ابزار بخش هنری داشتن ایده و ایجاد خلاقیت است که سبب خلق لباس جدید میشود. به طور کلی در  دوره طراحی لباس  در دنیای مد، طرح های جدید، طرح های اولیه قبل از برش و دوختن به شکل طرح های دستی در می آیند. که محباحث مهم آن دردوره  طراحی پارچه و لباس مطرح میشود. به طور کلی  در آموزش طراحی لباس ابتدا یک الگو از شکل کلی مدل  اصلی را به عنوان الگو طرح پایه ( مادر) بکشید، بسیاری از طراحان مد، بالغ برصدها الگو را تمرین می کنند تا بتوانند موقعیت مورد نظرشان را خلق کنند .

طراحان لباس از راه‌های متنوع و متفاوتی می‌توانند کار کنند، در واقع آن‌ها می‌توانند به شکل تمام وقت در خانه یطراحان که متعلق به صاحبان طرح هاست برای یک مد خاص یا به صورت انفرادی یا به عنوان بخشی از یک گروه کار کنند طراحان مستقل روی طرح‌های خودشان کار می‌کنند و پس از اتمام کار، طرح‌های خود را به خانه‌های مد یا به‌طور مستقیم به مغازه‌ها و تولیدی‌های لباس می‌فروشند و لباس‌ها برچسب خریدار طرح را می‌خورند.

برای تبدیل شدن به یک طراح لباس دوره های مدرسه مد مهسا زارع را دنبال کنید . دوره ها شامل : دوره طراحی لباس با جدیدترین متد ها ، آموزش طراحی لباس ، آموزش الگو و دوخت،طراحی پارچه و لباس و ... جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مهسا زارع مراجعه کنید.

 برخی از طراحان برچسب‌های خودشان را می‌سازند که تحت آن طرح‌هایشان با نام خودشان در بازار عرضه می‌شوند. بعضی از طراحان نیز خود کارفرما هستند و برای مشتریان منحصربه فرد و خاصی طراحی می‌کنند. بعضی دیگر از طراحان در بخش مد برترفعالیت می‌کنند و کارهای خود را برای فروشگاه‌های تخصصی یا فروشگاه‌های حوزه مد برتر می‌فرستند، این طراحان که به دنبال بنا نهادن گرایش‌های مد هستند لباس‌های مبتکرانه و بدیع خلق می‌کنند. با این حال اکثر طراحان مد ایده‌های نوآورانه خود را برای بازار انبوه لباس‌های زنانه، مردانه و کودکانه به کار می‌برند و در استخدام تولیدکنندگان پوشاک هستند.

از بزرگترین مارک‌های طراحانی که نام تجاری خودشان را دارند، می‌توان به ابرکرومبی اند فیچ، جاستیس و جوسی اشاره کرد که به احتمال زیاد توسط گروهی از طراحان منحصر به فرد طراحی می‌شوند که تحت کارگردانی یک مدیر طراحی کار می‌کنند.